Fredag 27/1

Nu har jag något riktigt roligt att berätta! Calle har fåttt jobb!!! Han ska arbeta som nattportier på Hotell Rådmannen i Alvesta. Så roligt för honom att ha ett arbete att gå till. Det har han väntat länge på.

Nattarbetet innebär ju följdaktligen att Calle måste sova dagtid... Hans rum ligger mitt i huset, vilket inte är så bra. Han kommer troligen att bli störd av bilar mm som kör förbi huset och hundarna som kanske skäller till nångång, tassar runt på golvet osv.

I morgon kommer vi att möblera om i källaren för att skapa ett "rum" till Calle sova i dagtid. Tror att han inte bli så störd av en massa ljud där.

Jag ska sy ett mörkt draperi som ska avskärma sovplatsen. Hoppas att jag hittar ett tyg på rea, ska gå in en sväng på Åhléns i morgon fm. Sen behövs ju lite annat också. Skena, fingerkrokar, öglor att trä i skenan osv.

Ja ja, vi lär ju inte bli sysslolösa denna helgen:)

Trevlig helg önskar jag er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0