Lördag 11/2

Idag har Yngve namnsdag! Så jag säger grattis till min bror och brorson:) Kanske skulle lägga eftermiddagens hundrunda via kyrkogården och tända ett ljus för min far som hette Yngve i tilltalsnamn.

Idag har vi gjort något spännande: provmålat en del av köksväggen! Vi har valt en ljusgrå färg som vi tror passar bra till golvet vi valt. Golvet blir samma som i barnens rum, eklaminat. Men tanke på hundarna och deras klor vill vi inte ha ekparkett. Vi måste ha ett så tunt golv som möjligt pga dörrarna. Väljer vi tunn ekparkett går det inte att slipa det.

Så småningom ska vi byta ut köksmöblemanget till oljad ek/vitlack. Har hittat ett jättesnyggt i en katalog hos Bror Pehrsons i Alvesta. De ska ta hem det så vi kan provsitta det. Det finns även ett snyggt vitrinskåp i samma serie som skulle passa perfekt.

Vi hoppas och tror att Mine nu har gnagt färdigt... Däremot är hon inte helt 100% rumsren:( Undrar om dsg är väldigt sena på det eller om det bara är Mine. Igår morse satte hon sig och kissade i uterummet medan jag öppnade skjutdörren ut till trädgården...

Har bakat bullar på fm och gjorde ett smakexperiment; kokos i några iställer för kanel. Supergott i mitt tycke!

Snart ska vi gå en sväng med hundarna sen ska väggen målas igen. Ska försöka att lägga ut en bild på det färdiga resultatet.

I kväll blir det Mello-mys med Lisa och Johan:) Med lite gott att äta och dricka till.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Små raser överlag är extremt sena... men kommer det plötsligt eller ökar, kan det vara urinvägsinfektion.

2012-02-13 @ 10:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0