Fredag 2/12

Tänk vad man kan sakna sina föräldrar som gick bort för 5 respektive 6 år sedan. Jag låg i soffan efter maten och lyssnade på julmusik. Plötsligt kommer tårarna och jag saknar min föräldrar så mycket. Undrar om det är julstämningen som gör det eller om det är nåt annat.

Jag hade världens bästa föräldrar som alltid ställde upp. Både jag och min bror har alltid vetat att vi kunde ringa till mamma och pappa när som helst på dygnet. Det kändes tryggt. De har passat barnbarnen väldigt mycket, alla fem - Fredde, Simon, Frida, Calle och Lisa. Därför hjälpte vi, min bror och svägerska och Kjelle och jag, dem så mycket vi kunde när de båda blev sjuka. Ibland kändes det jobbigt men när man tänkte på all hjälp vi fått var det inga problem.

Calle och Lisa saknar sin mormor och morfar mycket. De pratar ofta om dem...

Nu ska jag torka tårarna och bänka mig framför TVn.




En bild på mina föräldrar, Yngve och Marianne.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår precis hur du känner Challe. Min mamma gick bort för 15 år sedan och jag får också stunder när jag saknar henne jättemycket och blir ledsen. Hon var bara 62 år när hon gick bort hastigt. Ha det så bra och sköt om dig. Hälsa Kjelle från oss.

2011-12-04 @ 21:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0