Tisdag 13/4

Nu gör jag ett nytt försök att blogga...

Det jag tänkte skriva om förra gången var ju Lisas konfirmation och Calles 18-års kalas. Dessa båda tillställningar äger rum samma dag: 22 maj. Calle fyller år 18 maj och det är en tisdag vilket innebär att Calle befinner sig i Västerås. Att fira båda samtidigt är det enda raka. Det är samma släkt och samma vänner till båda...

Lisas konfirmation börjar klockan 14.00, när den är över samlas vi här och äter, dricker och umgås. Samt hyllar och firar både Calle och Lisa.

Vad det gäller maten hade jag tänkt buffé, det är både gott och trevligt :-) Ska göra ett nytt förösk med Kristina Lundkvists goda marängtårta. Förra gången brändes vårgårdariset i marängen... Men jag ger inte upp utan gör ett nytt försök nästa lördag, då Kjelle fyller år.

Vilket underbart väder vi har haft de senaste dagarna!!! I går kväll var det i stort sett vindstilla när jag och hundarna gick en lång runda :-) Så ljust och härligt om kvällarna så man vill ju inte gå in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0