Lördag 9/5

21.30

Ja, nu man trött, efter 6,5  timmars paddling. Och ja, vi hamnade i plurret...Det var kallt kan jag tala om. Vi blev 3 personer (jag, Lisa, Kjelle) i vår kanot m.a.o tungt lastad.

När vi hade paddlat ca 1/4 av sträckan gick vi mot en sten där det var strömt i ån. Vi kom med långsidan på kanoten mot stenen, tog in vatten och välte. Det var KALLT i vattnet. Som tur var hade vi extra kläder med oss, packade i plastpåsar i ryggsäcken. Det blev ett klädbyte och fikapaus innan vi paddlade vidare.

Lisa var nästintill skräckslagen inför att stiga i kanoten igen. Vår goda vän Helena sa mycket pedagogiskt "hur ska vi hjälpa Lisa på bästa sätt nu? Kanske hon kan åka i kanoten med Håkan och Johan?" Det var det bästa Helena kunde säga, Lisa åkte med Johan och Håkan och det gick jättebra.

Jag måste erkänna att jag inte var jättekaxig att stiga ner i kanoten igen. Vi passerade några fler trånga ställen i ån med massa stenar. Pulsen var HÖG kan jag säga när vi tog oss igenom dessa ställen.

Efter Gemla var det lugnt, inga stenar och inte strömt. Jättefin naturupplevelse att paddla där. När vi kom fram till Gransholm, som var slutmålet, tände vi upp engångsgrillar och fixade lite käk. Mmmm, det var gott.

Därefter var det dags att åka hem och tvätta alla blöta och smutsiga kläder.

Nu har vi sutiit framför TVn och ätit ost, kex, frukt och druckit gott. Man är allt lite trött i kroppen nu. Och några bilder har jag inte, kameran blev trots allt blöt...


08.38
Idag ska vi ut och paddla kanot på Helige Å. Inte Aza, hon får stanna hemma hos Calle. Trots att hon har en egen flytväst!

Återkommer med bilder, om inte kameran hamnar i plurret :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0