Fredag 15/5

16.32
Nyss hemkomna efter en promenad till Iva Kvantum på Norremark. Lisa köpte sig lite naturgodis som hon ska smaska på i kväll. Själv köpte jag jordgubbar som vi ska avnjuta till dessert i kväll. Belgiska jordgubbar är faktiskt helt okej, inte riktigt lika goda som svenska men nästan.

Jag märker en stor skillnad på Aza efter lydnadskursen. Har fått en helt annan kontakt med henne. Tänk att godis och småprat kan göra så mycket. Aza är mycket mera lyhörd nu. Det  kombinerat med att jag kan fånga hennes uppmärksamhet på ett tidigare stadium. Hon drar inte iväg med nosen i marken på samma sätt nu.

Det går ju åt rätt mycket hundgodis, men det får vara så nu när vi tränar. Jag delar en Frolic i 8 bitar så det blir inte mycket åt gången.

Nu ska jag strax gå och ta mig en god kopp te och samla kraft till att börja med maten...

Kommentarer
Postat av: Lina

Skall bli jättekul att få träffa er tillsammans med Anna & Lorita igen! Challe, du & jag får rida så får tjejerna fixa lite fika här hemma under tiden!

2009-05-15 @ 21:48:57
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Challe

Lina - det låter som ett MYCKET bra förslag!!!

2009-05-15 @ 21:51:49
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0