Lördag 20/6

Vilken midsommarafton vi fick!!!

Aza födde 6 fina valpar efter lång väntan. De 4 första förlöste Ninni, sen åkte hon hem i tron att allt var klart. Strax efter Ninnis hemfärd ropade Lisa att Aza hade krystvärkar. Det är bara eftervärkar sa jag lugnt från soffan... Nej, skynda dig hojtade Kjelle och Lisa i kör.

När jag kom in till valplådan låg där en liten, blöt nyfödd valp! Jag gjorde som Ninni visat mig, torkade av den om nosen först och sen öviga kroppen. Det var en häftig upplevelse att få ta hand om en alldeles nyfödd valp. Den fick komma till sin mamma och syskon i valplådan. Vi ringde Ninni och berättade, sa att hon inte behövde komma tillbaka. Det hade ju gått bra.

Efter ca 1 timme tyckte jag att Aza hade lite för dåligt intresse för sina valpar. Hon "städade" filten i valplådan som vi lagt dit ren efter valp nr 4. Aza tvättade sig själv där bak väldigt grundligt. Inte valparna så mycket.

Jag var inte riktigt nöjd med vad jag såg utan kollade till Aza och valparna med jämna mellanrum medan jag stökade i köket.

Plötsligt ser jag att det "hänger ut" en valp ur Aza¨! Oj, en till! Jag tog en tygbit och hjälpte valpen sista biten ut. En valp till som jag förlöste!!!

Det var en otrolig känsla att hjälpa valparna till världen. Jag tänkte inte, bara handlade instinktivt.  Sen fick vi ju ringa Ninni igen som knappt trodde oss!

Ja jisses vilken Midsommarafton vi fick.
 
Tack Ninni, att vi fick förtroendet att låta Aza valpa hemma hos oss med din hjälp.

Valparna har fått kusiner idag.  Azas syster Saga (Ambra) har idag fått 4 valpar. Alla valpar har fått namn som ni kan läsa på marklanda.blogg.se.

Kommentarer
Postat av: Ninni

God natt familjen Andersson... inatt kommer vi soooova gott.

2009-06-20 @ 22:32:00
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Ninni

ja och god natt världens finaste Aza, Figaro, Furia, Frigg, Flizan, Fenix och Fixa!

2009-06-20 @ 22:34:07
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Challe

Natti, natti

2009-06-20 @ 22:40:01
URL: http://azahara.blogg.se/
Postat av: den stackars mannen

Jo, det har varit en upplevelse men vad häftigt!

2009-06-20 @ 22:57:20
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0