Lördag 24/1

Oj oj oj vilken middag...                ryggbiff av älg, potatisgratäng och rödvinssås!

Tack till min arbetsgivare Margareta som tackade för lånet av min bil i höstas i form av älgkött. Lånar gärna ut bilen till dig fler gånger.

Jag marinerad ryggbiffen i skivor ett par timmar i rödvin, olja och enbär. Stekte det senare 2-3 min per sida. Mmmmm gott.....

Idag har vi mest åkt runt i affärer och småhandlat olika saker. En långpromenad blev det förstås på eftermiddagen i vanlig ordning. Den avslutades med varsin semla från Broqvists Konditori i Växjö. Finns nog inga godare semlor:-))))

Nu sitter jag här mätt och däst och hoppas att Kjelle och Lisa tar hand om disken eftersom Calle och jag lagade maten.

Idag har vi också plockat fram vår videokamera för att konstatera att det är TVÅ år sedan vi filmade senast. Det senaste vi filmade var julen 2006, strax efter att min pappa gått bort. 

Tänk vad tiden går fort. Det är 2 respektive 3 år sedan mina föräldrar gick bort. Känns inte som så lång tid, saknar dem fortfarande oerhört mycket.

Men nu ska jag inte sitta här och bli ledsen, ska umgås med mina kära som finns här hos mig nu.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gör du alldeles rätt i!!!

2009-01-24 @ 21:26:07
Postat av: Ninni

Conny, vi vet att det är du, fast du försöker vara anonym!



btw... finns med bil med reg.skylt AZA köra omkring i Växjö

2009-01-25 @ 22:02:23
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Challe

Fotografera den så vi får se!

2009-01-26 @ 19:28:54
URL: http://azahara.blogg.se/
Postat av: Anonym

hm, om jag lyckas.. sett den två ggr

2009-01-26 @ 19:39:01
Postat av: Challe

Var någonstans??? Jag har inte sett den...

2009-01-26 @ 21:57:19
URL: http://azahara.blogg.se/
Postat av: Ninni

samarkand..

2009-01-26 @ 22:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0