Långfredag 10/4

Idag har Aza och jag varit på vår första utställning. En inofficiell utställning i Bergunda Ridhus.

Där träffade vi bla Lina och Cärla. Lillla goa Cärla, hon är så fin.

Det var lite smånervöst, har ju aldrig gjort detta förut. Aza gjorde något som hon var ensam om: hon HOPPADE upp på bordet när domaren skulle titta på henne.

Aza fick följande domarutlåtande:

Feminin tik. Bra huvud och uttryck. Bra hals, stark rygg. Kort kors vilket gör att bakbenssteget blir alltför kort och underställt. Utmärkt  benstomme, bra kropp som ej får bli högre i hullet. Utmärkt temprament.

Domare var Kjell Carlbrant.

21.14

Aza ligger och myser framför TV-n med Kjelle. Själv ska jag ta mig till köket och kolla till påskskinkan i ugnen. Finns det något godare än påsk/jul-skinka???

Gick en sväng med Aza vid 19-tiden, vilken underbar kväll! Ljummet i luften, fågelsång och bara Aza och jag på vår promenad. Det är så skönt att gå ensam ibland.

I morgon tar vi sovmorgon... skönt.

Vi ska gå till Chilli i morgon förmiddag för att kolla om Aza är parningssugen nu.

Kommentarer
Postat av: Eva o Kasper

ASG Hoppade upp på bordet! ;)

2009-04-12 @ 22:20:08
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0