Söndag 23/10

Nu är jag och mina tre flickor Lisa, Aza och Mine hemma igen efter en intensiv helg. I går var vi på 25-årskalas i Ronneby hos kusin Fredrik. På väg dit hämtade jag Lisa i Linneryd hos en ny klasskompis. Det var trevligt med god mat och dryck samt trevligt umgänge.

Måste berätta att dessa fina gårdshundar jag har är helt fantastiska med småbarn. Med på kalaset igår var Sonja 2 år. En jättegullig liten tjej på 2 år. Som var i sitt esse på kvällen. Hon sjöng, hopppade omkring, pratade, skrattade som glad unge gör på kalas. Trots att det var högljutt och emellanåt nära min hundar brydde de sig inte ett dugg!!! De lät henne klappa osv.

Kusinhunden Yesie tyckte däremot att det var lite jobbigt och försökte gömma sig bakom TVn...

Däremot hade Mine svårt att sova inatt då det var många nya ljud hos Johanssons. Så jag har varit vaken sen 04.00...

Idag efter frukost lämnade vi Ronneby och styrde bilen mot Bräkne-Hoby där det var inoff utställning.

Mines omdöme:

Elegant tik. Ganska bra huvud. Kunde ha kraftigare nosparti. Aningen ljusa ögon. Ngt lätta öron. Bra hals och rygg. Ännu grund och outvecklad i sin bröstkorg. Knappa vinklar fram o bak. Bra päls och färg. Behöver mer tid att utvecklas.
UKL 1

Azas omdöme:

Tik av bra storlek. Tilltalande huvud. Ngt ljusa ögon. Korrekt bett. Bra hals och överlinje. Kunde vara bredare i bröstkorgens nedre del. ngt brant o korset. Tillräckliga vinklar. rör sig OK. Bra päls och färg.

ÖKL 1 HP

Domare: Bengt-Åke Bogren

Bilder kommer kanske senare, de finns i Lisas kamera och hon ligger och sover så sött just nu :)





Så här trötta var de efter kalas och  utställning... får erkänna att jag vilat där innan dem:)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Grattis till fina resultat !

2011-10-26 @ 19:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0