Söndag 13/11

Vilken härlig helg jag har haft! Efter en MYCKET tuff start på nya arbetsplatsen Smile Växjö åkte jag och 3 arbetskamrater till Stufvenäs Bansai Spa. Helt underbart!

Vi träffades 12.30 i fredags för en gemensam lunch innan avfärd. Vi var framme i Stufvenäs strax efter 15 då väntade det fika för oss. Sen blev det ombyte till badkläder och förflyttning till spa-avdelningen. Vi hade valt lite olika behandlingar. Jag och en kollega valde avslappnande bad , de andra valde massage. Därefter satt vi i de olika varma bassänger och bastu och slappade. Vi blev bjudna på vin och tilltugg samt mousserande vin också.

Klocka 20.00 var det middag i den vackra matsalen. Vi åt gödkalvrygg och potatiskaka med tryffelsås till som var himmelskt gott. Till det drack vi ett dyrt och gott rött vin.

På lördagen åt vi en rejäl frukost och gav oss sedan ut på en promenad i omgivningarna runt gästgiveriet. Sedan satte vi oss i bilen för att förlytta oss till min kära stuga.

Det var så roligt att äntligen få visa den för mina arbetskamrater!!! De förstod varför vi tycker så mycket om att åka dit. Kjelle visade damerna runt på tomten och visade allt vi har byggt och renoverat sedan vi tog över 2005. Det blev förstås husvisning inomhus också, alla 35 kvm... Vi bjöd på kaffe och god kaka Kjelle köpt på konditoriet i Torsås. Sen blev det en promenad till, efter vi hade provat ut gummistövlar till alla...

Därefter åkte kollegorna hemåt och vi bytte om till arbetskläder... Kjelle slipade och spacklade i verandan och jag räfsade löv.

Idag har vi tapetserat 2,5 vägg, sen tog tapeten slut... Men det kommer att bli så fint!!! Helt lätt var det inte att tapetsera... ska lägga in ett par bilder.




Finaste Mine och Aza :)




Fina tapeten och den gråmålade panelen.




Inte helt lätt att sätta denna tapetvåden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0