Fredag 25/9

18.00
Nu har jag anmält Aza till utställningen 31/10 i Växjö Tipshall! Lina - vi ses!!!

17.15
Idag är vår lilla Aza mycket piggare än igår. Aza fick sina förstorade analsäckar bortopererade i går. Hon har haft problem med överfyllda analsäckar en längre tid. Problemen yttrade sig i att hon slickade sig intensivt där bak och tömde analsäckarna på egen hand. Det luktar ungefär som... ja, obeskrivligt äckligt. Detta kunde hända var som helst i huset, i en säng, i soffan eller på finrumsmattan. Inte kul.

Så igår förmiddag for Aza och jag till Husängen Veterinär i Väckelsång. Det var veterinärerena Rolf och Claes som utförde ingreppet. Vi hämtade hem vår prinsessa klockan 17. Då var det inte mycket med henne. Hon var så ynklig, pep, gnällde och skakade i hela kroppen.

Rolf sa att de sprutat bedövningsmedel runt operationsområdet så hon skulle inte ha ont förrän idag. Men det hade hon ändå. Så i går kväll vid 21 gav jag henne smärstillande och en timme senare mådde hon bättre.

Idag har Aza varit riktigt pigg och glad och ätit med god aptit. Smärtstillande ger vi var 12:e timme. Det ska vi göra minst en vecka. Vår Aza ska inte ha ont. Funderar på om vi ska ha lite olja i maten för att smörja tarmen, så att det inte gör ont att bajsa.

Nu är det dags att gå en sväng med min vän, dammsugaren.

Jag önskar alla en trevlig helg!

Ninni - kämpa på med bäbisen. Kom den in så kommer den ut...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja, olja och smör kan du ju hälla på... men det behövs ganska mkt (fråga Cärla eller Lilja)....



Jag kämpar!!!!!!!!!!!!

2009-09-25 @ 18:07:47
Postat av: Den stackars mannen

Hon såg ut som sin ägare då vi hämtade henne och då är vi bara fodervärdar...;)

2009-09-25 @ 18:09:03
Postat av: Ninni

HAHAHAHAHA, roligt Kjelle!

Ja, nu mest stånkar och stönar jag!!!!!!!!!!

2009-09-25 @ 19:49:29
Postat av: Lina & Cärla

Heja Heja! Jättekul Challe! Nu är vi i alla fall två som skall försöka försvara Götängens färger!

2009-09-25 @ 22:05:25
Postat av: Ninni

Två Achilles-valpar ska ställas med!!!!

2009-09-26 @ 12:08:41
Postat av: Connie & Olsen

Vi saknade er idag! Nästa lördag? Lolla hade hört på radio att det ska komm 20 cm snö då! ;-)

2009-09-26 @ 12:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0