Onsdag 2/12

Har egentligen inget särskilt att skriva om. Livet rullar på som vanligt. Tycker dock att maken är borta lite för mycket, det är som vanligt med andra ord.

Lina och Kapers matte Eva samt Ninni har skrivit lite om sina hundars morgonrutiner. Tänkte att jag också skulle göra det:

Aza väcks 05.30 när vi stiger upp. Då strääääcker hon på sig och blir en lång gårdshund :-) Därefter travar Aza och husse iväg på frukostrundan. Hemma igen vankas det frukost. Gissa vem som är snabbb upp för källartrappan och sladdar in i köket på två tassar? Jo Aza...

Efter frukosten lägger sig Aza på sin lammullsfäll framför brasan och sover en stund till medan husse och matte äter sin frukost. Sen tycker Aza att det är dags att hålla Lisa sällskap under täcket...

Just nu håller Lisa på i köket och donar. Det ska visst bli muffins, mmm gott...

21.44

Lisa har bakat jättegoda pepparkaksmuffins! Blir perfekt till helgen när kusinerna kommer på besök ;-)

Jag har städat i ett överskåp i hallen. Oj, vad mycket grejor det fanns i det skåpet... mycket skräp men också lite fynd ;-) Jag hittade 2 sprutor med tandblekningsmedel! Värda 300 :- stycket. Hade inte en aning om att de låg där. Undrar när jag la dem där???

Hur som helst så ska jag fortsätta städa skåp i morgon. Det är lite bökigt att komma åt, fick ta in trappstegen från garaget eftersom pallen inte räcker till... Men det blir ju så fint när det är klart!

Nu blir det duschen, hundrunda och därefter ner sängen.


Kommentarer
Postat av: ninni

mmm kakor!



vi hade besök av Evita (Alva) innan, såå lik Chilli! Söt var hon och busade med Glimma

2009-12-02 @ 22:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0