Träningsdag

Idag har vi varit ute i skogen vid Häringeryd och tränat hundar. Första gången för mig och Lisa, jättekul!

Vi fick lägga spår och sedan gå med hunden och spåra föremålet som jag lagt ut. Aza var jätteduktig!!! Det var så roligt att det ska vi göra här i skogen hemma också.

Sen var det korvgrillning över öppen eld, jag tappade i vanlig ordning min korv i brasan. Men, men, jag fiskade upp den så att jag fick något att äta.


Barnen grillade maschmallows och stoppade i sig.

Sedan körde vi uppletande (tror jag att det heter) på alla hundarna utom Aza. Hon har lite för dåligt föremålsintresse så det funkade inte. Men vi ska träna på det också.

Det var en mycket trevlig och givande förmiddag i skogen. Kanonfint väder!!!

Därefter var det dax för Mission Impossible: att köpa byxor till Lisa. Vi lyckades till slut! Hon hittade ett par jeans på Bik Bok. Lite dyrare än jag hade tänkt mig, men hon tyckte om dem så då fick det bli så.

Väntar på att Ninni ska höra av sig, det skulle visst bli lite ridning i kväll.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilken dag vi hade :-)

2008-09-13 @ 20:14:39
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Postat av: jenni

ja det lyder som en rigtig dejlig dag for både fire og tobenede

2008-09-14 @ 12:31:30
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0