Söndag 17/5

20.41
Nu har jag dammat av min gamla crosstrainer! Jisses så skönt att gå 30 min på den i stenhårt tempo med Magnus Uggla i öronen. Kände riktigt hur bra min kropp mår bra av det. Har inte gått på den sen Aza kom till oss. Förr gick jag ca 4-5 gånger i veckan. Kan konstatera att jag vägde lite mindre då. Om vi inte kan motionera Aza lika mycket  framöver kommar jag att gå på crosstrainern oftare. Nu väntar en härlig dusch...

18.00
Ja, det här datumet för 17 år sedan var vi på förlossningen och väntade på Calle! Det var faktiskt också en söndag. Han föddes den 18 maj klockan 01.10. Calle var 49 cm lång och vägde 3070 gram. Föddes i vidöppen hjässbjudning med något deformerat huvud som rättade till sig efter några dagar. Vi brukar säga att Calle föddes med hög hatt!

Lisa och jag är nyss hemkomna eftter att ha träffat Olsen och Connie på hundrastgården. Jättetrevligt att träffas igen!Det går alldeles för lång tid mellan träffarna.

Det märks att Aza med stor sannolikhet är dräktig. Inget intresse alls att leka med Olsen som försökta att rida på Aza. Men det sa hon MYCKET bestämt ifrån att det inte var okej. Vi gjorde så att Olsen fick vara i den lilla rastgården medan vi tränade inkallning med Aza i den stora rastgården. Inkallning som gick riktigt bra trots att Lisa "störde" med korvbit. Sen gick vi en sväng, därefter satte jag Aza i bilen när Olsen tränade.

Tyvärr tog batteriet i kameran slut efter EN bild... Connie hade också kamera med sig, hoppas att hon lägger ut lite bilder.

Tack Ninni för tipset, det var kanonbra att träna inkallning i rastgåren. Det ska bli fler träningar där.

Nu står dammsugaren i hallen och ropar på mig " kom, jag vill jobba..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0