Söndag 8/1

Idag har jag haft en riktig pyssla-inne-dag. Julen har sopats ut i sin helhet, inte ens elljusstakarna eller stjärnorna blev kvar. Jätteskönt att ha det städat och undanplockat samtidigt som det är lite vemodigt.

Det blev dock en sen start på dagen eftersom vi kom i säng klockan 03.00 inatt... Vi var i Eringsboda och dansade. Jätteroligt! Kom inte upp och åt frukost förrän 10.30. DET är sent för oss.

Idag är det 6 år sedan min mamma gick bort. Tänk att det har gått 6 år. Känns inte alls så länge. Saknar mamma och pappa  väldigt mycket.

Men nu är det nytt med nya utmaningar och nya möjligheter. Det svåra blir att plocka bort sockret som tyvärr har smugit sig in i mitt liv igen. De första två veckorna brukar vara jobbigast sen går det bra.

Plockade bort allt socker efter sommarsemestern och minskade portionerna mat. Det gav resultatet minus 5 kg på 4 veckor.  Har dock bara ökat något kilo sen dess. Men det är trist att vara slav under sockret...

Längtar efter mina löprundor. Jag får lugna mig lite med det, är förkyld sedan 3 veckor tillbaka. Men sen ska det springas!!! Får nöja mig med promenader så länge.

Nu ska de sista dukarna strykas och läggas på plats sen blir det soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0