Måndag 5/12

Äntligen snö så att man får lite julstämning! Ok, det var inte så mycket snö vi fick. Men det blev allt lite ljusare.

Idag var det rejält halt att cykla hem. Hade svårt att få stopp på cykeln innan en vältrafikerad gata i centrum...Men det gick bra och jag förstod att ta det lite lugnt hem.

Jag är rätt välutrustad när jag cyklar; lyse fram och bak på cykeln, reflexväst och cykelhjälm. Mer än så kan jag inte göra.  Jo förresten... dubbdäck på cykeln. Det hade jag på min förra cykel och det var såå bra när det var halt men trögcyklat på barmark. Får fundera lite på det där.

Ikväll provade jag att "vända" på ordningen. Dvs gick långrundan med hundarna före kvällsmaten. Funkade ganska bra, får mer "hel" kväll hemma och kan greja med julbestyren utan att avbryta för promenad.

Nu ska jag plocka fram julkorten från förra året och se hur många jag behöver köpa.

Ha det gott!


(fick fet text - vet inte hur)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0