Fredag 4/9

19.16

Vår Aza är ju inte riktigt klok. Börjar nästa tro att hon har en bokstavskombination.. Aza har precis varit ute en lite kisse-sväng med Lisa, kommer ner i källaren till mig...     och HOPPAR upp på skrivbordet! Precis som hon gjorde på utställningen i påskas.

Ja, se den vovven :-)))

15.10

JIPPI, i kväll kommer Calle hem från Västerås! Åh, vad vi längtar efter den förlorade sonen. Nu är det 3 veckor sedan vi hjälpte Calle att flytta till Västerås. Känns som nyss samtidigt som det känns som evigheter sen. Konstigt va?

Calle har lämnat önskemål om maten för hela helgen. Bacon-purjolökspaj med tomatsallad ikväll. Grillat kött i morgon, samt kladdkaka till fika i morgon em. Det är ju bara för den ömma modern att kavla upp armarna och sätta igång!

I tisdags började Aza och jag lydnadskurs steg 2 hos Christel i Fururby. Gissa vem vi mötte där? Jo, brorsan Bond! Jättekul att syskonen går samma kurs.

Snacka om skillnad på kursledare!!! Dixietown ligger ljusår efter Christel. Det är en ung tjej på kursen med en Golden som gick samma kurs som oss i våras. Hon är lika missnöjd som jag med den förra kursen.

Nu är det hårdträning som gäller. Christel ställer krav på oss hundägare. Aza och jag ska bla träna på "ligg" som vi inte tränat alls förut.

Nästa gång vi kommer till kursen ska vi gå från bilen med vår hund okopplad. Puh, hur ska det gå med "BråttomAza"???

Vi tränade på det igår och det går bra om jag är jättesträng mot Aza. Aza är ju en hund man måste var sträng med, annars nonchalerar hon mig.

Nähä, nu har jag inte tid med det här mer. Måste göra pajdegarna... Det fanns ett önskemål från Calle att göra en extra paj att ta med till Västerås...

Vill även denna fredagen önska alla en trevlig helg! T.o.m trögisarna Connie och Ninni :-)))

Kommentarer
Postat av: Ninni

HAHA tröga, man blir som man umgås hahaha!



Kan avslöja att Aza kan ligg, hehehe, om man bara "mordhotar" henne... skojar bara...träna på och lycka till

2009-09-04 @ 15:46:38
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Ninni

Skyll på bokstäver.. man blir som man umgås

;-)

2009-09-04 @ 22:26:49
Postat av: Challe

Ninni - jag brukar faktiskt inte hoppa upp på bord... men jag vet ju inte hur det gick till på Häringeryd!

2009-09-04 @ 22:31:39
URL: http://azahara.blogg.se/
Postat av: Connie

Vadå trögis??? Har precis varit i skogen, grillat korv, lagt spår till Olsen.....men ingen Aza eller Bond där!!!

2009-09-05 @ 13:05:18
Postat av: Challe

Det har jag inte fått någon info om...

2009-09-05 @ 15:52:21
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0