Söndag 22/3

20.42

Kom på att jag måste göra ett tillägg i bloggen.

Jag tycker att det har varit en mycket spännande och givande dag, tack vare alla trevliga människor på OG Alvesta. Alla har varit  så positiva och glada. Ett MH-test som har varit mycket välorganiserat och proffsigt utfört. Ett plus för den laktosfria maten till mig.

Azas belöning i kväll:

    



Nyss hemkomna från OG Alvesta där det har varit MH-test av 8 hundar idag. Fyra gårdisar och fyra schäfrar. En mycket intressant dag.

Aza gick ut som hund nr 1 efter lunch. Har inte protokollet, det har Ninni. Hoppas att Ninni får tid någon dag att blogga det. Sammanfattningsvis kan jag säga att Aza är en modig och social tik. Låg lek- och kamplust. Inte skotträdd.

Det var ungefär som jag hade väntat mig. Vad säger du Ninni? Enda plumpen i protokollet var att hon smet ifrån mig när hon var okopplad... Det får bli MYCKET mer träning på inkallning.

Bond, Saga och Wilma MH-testades också. Såg bara Saga och hon var ungefär som Aza. Bond hade redan gått när jag kom dit, men jag tror att det gick bra. Wilma gick när jag satte Aza i bilen, såg vet inte hur det gick. Wilmas husse o matte hade bråttom hem, husse skulle arbeta. Jag hörde inte genomgången efter rundan.
Har tyvärr inga bilder, men Ninni fotograferade lite. Så om jag har tur kanske jag kan få några bilder.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Så kul! Men berätta mer!!!!!!!!! Vad gjorde ni? Hur kändes det? Jag är bara såååå nyfiken!

2009-03-22 @ 17:23:06
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Conny

Så kul! Tessan & jag har ju fått följa med Ninni på ett MH-test i höstas. Vi tyckte att det var mycket spännande och kul att vara publik. Vi såg bara två schäfrar som testades, men de två var helt olika i sina beteenden. Det var kul att se!

2009-03-22 @ 18:04:07
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja, inkallningen kan iallafall bara bli bättre, hon smet ju typ hela tiden och inkallningen var närmast obefintlig... Men det var Ni ju inte ensam om, jag får nog följa med på era träningar och se om Ni bara fikar ;-)

På Bond och schäfrarna använders begrepper "montera ur föremålet ur hundens mun".. efter ett antal gårdshundar var "nu kan du försöka fånga in din hund" mer använt.

2009-03-23 @ 14:52:22
URL: http://marklanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0