Tisdag 2/6

Har inte haft tid att blogga förrän nu. Helgen har varit mycket bra. Cykelfest i området i lördags och 40-års kalas på Häringeryd.

Cykelfesten var det roligaste på bra länge, vilket paty. Hopps att alla vet vad en cykelfest är :-) För er som inte vet kan jag kort berätta att man äter förrätt, huvudrätt och efterrätt hos olika par.

Man får ca 2 veckor innan veta vilket rätt man ska ha. Det skickas också ut kuvert som ska öppnas 30 min före varje rätt, där det står en adress dit du ska cykla. Där möter du värdparet och ett par till. Sen rullar det vidare. Vi skulle servera efterrätt och det ena paret kom 30 min försent för de kom inte ihåg (onyktra) vart de skulle...

Man kan ju lugnt säga att det INTE var en nykterhetstillställning... Välkomstdrink och dryck till maten på varje ställe. :-)))

Slutfesten var på Restaurang Norremark och där dansade vi heeeela natten! Snacka om att det är roligt med så många dansanta människor på samma ställe...

Var helt slut i kroppen när jag vaknade på söndagsmorgonen.

Söndag eftermiddag bar det av till Häringeryd där vi firade Hannes som fyllde 40 år. Där var det trevliga människor och god fika...

Vi fick också se Sunnas (Azas mor) 4 underbara valpar. Min favorit Evita var lika söt i verklilgheten som på bild. Tänkte nästan smuggla med henne hem...

Azas mage växer. Hon klarar inte längre av att hoppa över staketet, magen är i vägen... hi hi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0