Onsdag 14/1

Ja nu har det hänt igen. Lisa har använt huvudet!!! Ja, alltså inte tänkt utan slagit i huvudet igen... Hon ringde mig storgråtandes på jobbet idag strax före lunch. Det var min arbetskamrat Ewa J som svarade och jag förstod att något hade hänt. Själv tog jag betalt av en patient och var tvungen att göra det färdigt . I bakgrunden hör jag Ewa som pratade med Lisa: "är du yr nu så ska du nog lägga dig på sängen..." "känns det bättre nu, nähä inte det".

När äntligen kunde ta luren gråter Lisa så jag knappt kunde höra vad hon sa. Men jag fick fram att hon hade cyklat omkull på väg tillbaka till skolan och slagit i huvudet och var nu yr och hade huvudvärk. Hon hade slirat i det leriga gräset och lyckats slå bakhuvudet i pakethållaren på cykeln!!!

Jag blev hemskickad av mina arbetskamrater för att kolla till Lisa. Väl hemma var det inte så allvarligt som jag befarat. Både Lisa och jag hade ju fallet på sjukhuset i färskt minne. Kläderna var ju förstås leriga. Lisa fick stanna hemma från skolan resten av dagen för säkerhets skull. Nu säger hon att hon har ont i nacken så hon fick nog en knyck där.

Nu ligger hon i soffan och kollar på TV.

Aza och jag lämnade Lisa hemma en stund på eftermiddagen och tog oss en tur i Fyllerydsskogen, jättehärligt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Stackars Lisa, en sån otur hon har. Hälsa henne och ge henne en kram från mej!

2009-01-14 @ 21:37:09
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Ninni

Inte bra, lilla Lisa, hur var det med cykelhjälm.. kram

2009-01-14 @ 22:30:26
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Conny

STOR kram på dig,Lisa, och hoppas det känns bättre idag!

2009-01-15 @ 08:11:01
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Postat av: Niklas

Lisa> Tråkigt att höra att du gjort dig illa men.......jag försöker föreställa mig hur man cyklar, halkar på gräset och slår huvudet i pakethållaren! Jag lyckas inte riktigt med det!

Det måste varit ett konststycke av klass!

Kanske inte bara behöver cykelhjälm utan en hockeyutrustning? ;-)

2009-01-15 @ 18:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0