Söndag 23/8

Hemma igen! Ninni - jag har överlevt resan!!!

Jag har varit på resa med mitt arbete. Vi har gjort en föreläsningskryss till Riga. En mycket givande och trevlig helg.

Det började med uppstigning 4.30 i fredags morse. Hämtning 5,45 och vidare transport med 6.40-flyget till Sthlm. Incheckning på färjan vid 10-tiden. Sedan lunch och föreläsningar till 19.00. Jag var först på en föreläsning om vårt dataprogram, OPUS. Därefter stod praktisk fotografering på programmet.

Middagen , som var tre-rätters, var utsökt. Sen var det underhållning av en kille som imiterade bla Elvis, Tom Jones och Magnus Uggla.

Lördagen såg ungefär likadan ut frånsett uppstignings-tiden. Vi hade paus på eftermiddagen från föreläsningarna. Då var det guidad tur i Riga. Först med buss sedan till fots i Gamla stan. Därefter föreläsningar igen till 19.00. Pust!

Kom hem vid 15-tiden i eftermiddag. Trött förstås, men det avhjälptes med en promenad i sällskap av Aza och Lisa.

Men, vi är lediga i morgon som kompensation för att vi har varit på kurs fre-lörd. Skönt!!! Tror att det får bli lite sovmorgon i morgon.

ps. här kommer en bild på mig i mina nya glasögon:



Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilken tur! Ja, det måste ha varit väldans jobbigt, men trerätters och en massa goda drinkar!

2009-08-24 @ 09:37:44
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Challe

Ja, med tanke på min ålder... men är man partytant klarar man ju detta lätt :-))

2009-08-24 @ 10:38:37
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0